Online mediabestedingen in de VS op weg naar 12 % van totale mediabestedingen

Vorig jaar waren de online reclamebestedingen in ons land goed voor 2,2 % van alle reclamebestedingen. Goed bezig? Als we vergelijken met recente data uit het Mekka van de reclame, de VS, niet echt. Volgens TNS Media Intelligence zullen de online media dit jaar – en we zijn toch stilaan halfweg – 12 % van alle mediabestedingen uitmaken.

post-image-3

Voor de volledige mediabestedingen in de VS verwacht TNS een groei met 4,9 %. Dat is iets minder dan de in januari voorspelde groei met 5,4 %.

Internet en de online media zijn en blijven dit jaar de snelste groeiers met een stijging van 13 % tegenover vorig jaar. De klappen zitten vooral in de hoek van de B2 magazines.

Ter herinnering: TNS neemt in zijn analyses enkel de display advertising bestedingen op, geen Search Engine Advertising dus.

2,2 % versus 12 %…

 
LEES OOK:
 
06/06/2006
TNS Media Intelligence analiseert kwartaalbestedingen Amerikaanse reclame
01/06/2006
Digitale marketing stuwt de Britse mediabestedingen
31/05/2006
Amerikaanse interactieve bestedingen: net geen 4 miljard USD in eerste kwartaal
30/05/2006
Online reclame in België: een gesprek met IAB voorzitter Alain Heureux
16/05/2006
E-Commerce in België: is het nu goed of slecht?
15/05/2006
OgilvyOne pleit voo
Back to top button
Close
Close