Home/Mobile marketing/Draadloze treinbegeleiders bij de NMBS Draadloze treinbegeleiders bij de NMBS Tussen het oplossen van, door de hitte afknappende bovenleidingen, door heeft de NMBS ook nog tijd voor het adopteren van nieuwe technologieën. 2006-06-14Comment Een systeem voor het verzenden van SMS berichten bij vertragingen mag dan al te duur zijn (De Standaard): de 2.800 treinbegeleiders van onze nationale spoorwegen mogen zich voortaan wel allemaal de trotse gebruiker noemen van een mobiele digitaal apparaatje. Het ding heet Ibis en wordt aangestuurd door software van Microsoft. Wat ze er zoal mee kunnen doen? Informatie over dienstregelingen raadplegen, voorzieningen in de treinstations bekijken, op de trein tickets mee verkopen, hun administratie beheren (verlofdagen aanvragen, problemen melden,…). Een heus mobiel kantoor dus voor een per definitie mobiel mens. Maar Ibis biedt ook heel wat interactiemogelijkheden: treinbegeleiders kunnen gegevens uitwisselen via Bluetooth of SMS, het systeem laat de centrale toe te zien welke begeleider op welke trein zit, het toestel kan de streepjescode van via internet bestelde tickets lezen en bovendien kan het elektronische identiteitskaarten lezen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address