Home/Videos Interviews/Niet te veel promoties in één e-mail Niet te veel promoties in één e-mail Wij hebben altijd geleerd dat je in online communicatie best focust op de centrale boodschap en alle overbodige content, menu’s, links en wat dan ook, best achterwege laat. 2006-06-14Comment Er is zelfs een wetenschappelijke onderbouw van het hele fenomeen, het Zeigarnik-effect. Psycholoog Zeigarnik vond dat mensen zich het best onafgewerkte dingen herinneren en een zekere spanning ervaren bij het niet afwerken van een taak. Bij online communicatie wordt dat vaak vertaald als het feit dat je mensen best onmiddellijk naar het doel leidt zonder hun aandacht af te leiden met overbodige items. Als je dat niet doet, voelt de surfer een soort spanning om ook al die andere items te bekijken. En op die manier is hij niet voldoende gefocust op wat je wilt dat hij in de eerste plaats doet op je webstek. Of in mensentaal: onze kop wordt zot gedraaid van een surplus aan keuzes, opties en mogelijkheden. Het is niet anders met e-mail. We waren dan ook niet echt verbaasd toen we de resultaten van een studie van het Amerikaanse Marketing Experiments vonden waaruit blijkt dat e-mails die één dienst of product in de kijker zetten beter scoren dan e-mails met meerdere aanbiedingen. Cijfertjes? Een mail met één aanbieding scoorde conversiegewijs p-a-k-k-e-n beter dan een e-mail met vier aanbiedingen. Al kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat surfers een mail met al te veel aanbiedingen gewoon als minder relevant of te commercieel beschouwen… http://www.imediaconnection.com/content/9844.asp LEES OOK: 02/06/2006 PlayTheGame kiest voor deep[blue]eyes en prekwalificatie opt-in 30/05/2006 Barnes & Richardson overgenomen door Emailvision 08/05/2006 Korte onderwerplijnen klikken beter < Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address