Home/Webdesign/Denis Steisel van Emakina over de beursgang Denis Steisel van Emakina over de beursgang Vandaag, 14 juni start de inschrijvingsperiode voor de beursgang van webbouwer Emakina. Tegen 28 juni moet het bedrijf aan de Alternext beurs genoteerd staan. Het bod bestaat uit nieuwe aandelen voor een maximum bedrag van 10 miljoen euro. De prijsvork ligt tussen 8,5 en 11,5 euro per aandeel. Wij hadden een babbel met algemeen directeur Denis Steisel. 2006-06-13Comment Nogal wat insiders uit de Belgische internetsector associëren de naam Emakina spontaan met Brice Le Blévennec, het charismatische gezicht van het Belgische agentschap.Brice maakt samen met John Deprez, Denis Steisel en Amine Chouikri de board uit van het bedrijf. We hadden een gesprek met Denis Steisel over de beursgang van Emakina.Digimedia: “Wat is de rol van de vier leden van de board van Emakina?" Denis Steisel: “Brice is verantwoordelijk voor de studio en sales en marketing. Ingenieur John Deprez kwam bij het team in 2001 en is verantwoordelijke voor de webtechnologieën, het ontwikkelingsteam en de Large Accounts (nvdr: Deprez komt van The Reference). Ikzelf startte mijn loopbaan als SAP en ERP specialist en sta in voor de algemene directie. Ik ben er bij van de opstart in 1998. Amine Chouikri tenslotte van Two4Two is onze belangrijkste aandeelhouder en is verantwoordelijk voor acquisities en de beursgang.Digimedia: “Wat is de bedoeling van de beursgang: een versterking van jullie positie in de toch kleine Belgische markt, een internationale uitrol, een overname,…?”DS: “Het is een beetje een mix van dat alles. De belangrijkste focus ligt evenwel op het vergroten van de waarde voor onze klanten, zowel in binnen- als buitenland. We zijn een Belgisch bedrijf en geloven in de kwaliteit van ‘made in Belgium’ webontwikkelingen. De productiviteit – en dus de concurrentiekracht – van ons land is erg goed. De Belgische sector is bovendien creatief en we zijn ook nog eens verschillende talen machtig. We willen van die ‘made in Belgium’ een troef maken en ons in eigen land versterken met meer medewerkers en meer expertise. Daarnaast is er natuurlijk ook een internationale consolidatiegolf en met de beursgang willen we zeker een rol spelen in die beweging.”Digimedia : «Tot slot een paar meerkeuzevragen . Wat verkiest u: een overname door Lost Boys of liever Duval?”DS (lacht): “Geen van beiden. We blijven voorlopig liever onafhankelijk.”Digimedia: “Betekent dat ook zelf een meer internationale koers varen?”DS: “We zijn al actief in het buitenland. We tellen al verschillende internationale accounts en we zijn actief bezig in Franrkijk. Dus dat is zeker een piste.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address