JCDecaux verstuurt enorme facturen voor billboard op Street View

JCDecaux investeert tegenwoordig volop in digitaal met een hele reeks nieuwe digitale functies en technologieën voor hun billboards. Om de grootste adverteerders van België te informeren over de voordelen van deze nieuwste technologieën creëerde BBDO een campagne die startte vanuit digital.

post-image-3
De billboards van JCDecaux zijn zichtbaar op straat... Maar niet enkel daar. De billboards zijn ook zichtbaar op de straten van Google Street View. Al deze billboards zijn ondertussen al jarenlang zichtbaar gebleven op eenzelfde plaats, wat wilt zeggen dat al deze merken dan ook jarenlang van gratis mediaruimte hebben kunnen genieten. Waarom zou dit dat niet ingezet worden als krachtige B2B-tool?
 
JCDecaux contacteerde, samen met BBDO Belgium, de 53 grootste adverteerders van België en zond hen een ingelijste foto van hun campagne op Google Street View. Daarbij werd er een brief en gedetailleerde factuur gevoegd, om ze zo op de hoogte te brengen van het feit dat hun campagnes al jarenlang zichtbaar zijn op Google Street View. Zonder hiervoor te betalen. 
 
Het is nooit de bedoeling geweest om dit hoge bedrag te laten betalen. Als enige wederdienst werd er gevraagd om even te luisteren naar wat het salesteam te vertellen heeft over deze nieuwe technologieën en hoe ze het maximum uit hun mediaplan kunnen halen.
Back to top button
Close
Close