Jobbabbel: Nathalie Thijssens is Associate Project Manager bij Janssen-Cilag

In onze reeks wat-zijn-al-die-nieuwe-interactieve-jobs hadden we een babbel met Nathalie Thijssens. Ze werkt bij farmabedrijf Janssen-Cilag op EMEA-niveau. Op haar businesskaartje prijkt de titel Associate Project Manager.

post-image-3

Nathalie is een oude bekende van dit huis. Tot voor enkele jaren was ze aan de slag als e-marketeer bij de Mechelse webbouwer/integrator DigiPoint en in die hoedanigheid schreef ze samen met de ploeg van Digimedia een white paper over e-mail marketing.

Van een functie als e-marketeer bij een webbureau naar een wereldwijd actieve farmagroep. Maar wat doet een Associate Project Manager EMA zo allemaal?

Blijkbaar houdt dat in het geval van Nathalie veel verband met haar verleden als e-marketeer.

Nathalie Thijssens
Digimedia: "Omschrijf eens je functie?"
 
Nathalie Thijssens: “Ik ondersteun en coördineer alle e-marketing activiteiten binnen de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika). In de praktijk houd ik me bezig met heel uiteenlopende projecten op e-marketing vlak: Customer Relationship Management, Multichannel Marketing, Search Engine Marketing, Web Analytics, Content Management en advies op het vlak van ‘best practices’”.

Digimedia: Welke opleiding en ervaring heb je nodig om zo een functie te vervullen?

NT: “Ik studeerde Communicatiewetenschappen aan de KU Leuven en volgde post-universitair een opleiding ‘Communiceren voor Organisaties’ aan de UFSIA. Maar eigenlijk is het belangrijkste de ‘training on the job’ en die is permanent”.

Digimedia: “Welk advies heb je voor mensen die een gelijkaardige job ambiëren en binnenkort de schoolbanken achter zich laten?”

NT: “Je moet vooral geboeid, zelfs gepassioneerd, zijn door de sector en de interactieve marketing en bereid zijn om veel bij te leren. Die bereidheid voor continue bijscholing is voor mij cruciaal.”

Digimedia: “Hoe is jouw visie op het verband tussen het onderwijs en de zogeheten internetberoepen”?

NT: “Mijn persoonlijke ervaring leert me dat er geen echt verband nodig is tussen de opleiding en een beroep in de interactieve sector. Ik denk dat vooral de nodige ambitie en interesse en, nogmaals, bereidheid tot permanente training en bijscholing belangrijker aspecten zijn als je het in deze sector wil maken”.
 
Back to top button
Close
Close