Digitale schermen in benzinepompen

Dat de digitale technologie de outdoor-reclame drastisch verandert, hoeven we je allicht niet te vertellen. In de VS trekt een bedrijf de wereld van digitale schermen en media door naar een opmerkelijke plaats: het tankstation.

post-image-3

Alhoewel dat eigenlijk niet eens zo echt opmerkelijk is. Elke automobilist weet dat tankstations reclame-intensieve plaatsen zijn met alle mogelijke uitingen van reclame, tot en met advertenties op het handvat van de slang waarmee hij zijn wagen volgiet, toe.

Gas Station TV (GSTV.com) doet het anders; het bedrijf biedt een IPTV netwerk met specifieke digitale content over 20 inch schermen in de benzinepompen zelf.

Gas Station TV biedt op zijn digitaal TV-netwerk een mengeling van nieuws, informatie en natuurlijk reclame. Het model van het bedrijf is dan ook reclamegebaseerd en focust sterk op de juiste samenstelling van content. De gemiddelde consument komt immers maar een handvol minuten in contact met de schermen bij elke tankbeurt.

GSTV wil tegen september aanwezig zijn in een 100-tal locaties van een lokale bezineketen die gevestigd is vlakbij Wal-Mart vestigingen en dus een – letterlijk - grote trafiek genereert. Tegen volgend jaar wil het nog eens 400 extra stations tellen.

Aantrekkelijk aan het hele model is natuurlijk de mogelijkheid om de digitale TV-content (nieuwsflashes, weersvoorspellingen, wegeninfo) te doorspekken met advertenties voor producten die letterlijk op enkele meters van de schermen te koop zijn: in de obligate winkeltjes die je bij elk tankstation tegenwoordig wel vindt….

 
LEES OOK:
 
Back to top button
Close
Close
17/05/2006
Platform voor beheer van digitale in-store medianetwerken
16/05/2006
VS: shoppingcentra worden media
11/04/2006
ZenithOptimedia: internet groeit wereldwijd sneller dan verwacht als snelst stijgende reclamemedium
22/11/2005
Yahoo! en Clear Channel werken samen rond digitale schermen