Met Emakina neemt de nieuwe site van Brussels Airlines een hoge vlucht

In samenwerking met Emakina, al 10 jaar zijn digitale partner, had Brussels Airlines een tijdje geleden  een nieuwe versie gelanceerd van brusselsairlines.com. Nu werd de site volledig herdacht met de bedoeling de online dienstverlening en de toegang tot informatie te vergemakkelijken. Deze nieuwe versie zou zowel de professionals als de gebruikers moeten verleiden.

post-image-3

Voor dit project heeft het agentschap Emakina zich bekommerd om de architectuur van de informatie, het ontwerp en de ontwikkeling.

Inspiratie om te reizen
De nieuwe website van Brussels Airlines wil veel meer content bieden en ook het reserveren vergemakkelijken. Het is de bedoeling de klanten te inspireren met nieuwe reizen, hen te laten dromen van nieuwe bestemmingen. Dat was trouwens een essentieel element in de briefing die door de luchtvaartmaatschappij gegeven was.

Xavier Lagardère, Vice-President Online Retail & Distributions van Brussels Airlines: "Wij zijn blij met het resultaat: het frisse en strakke uitzicht van de site en ook zijn eenvoud in gebruik zijn een perfecte weerspiegeling van onze transparante houding en onze zin voor dienstverlening. Wij waren echt onder de indruk van het enthousiasme van ons personeel, dat intensief deelgenomen heeft aan het bèta-testen van het platform. Dit alles heeft ertoe geleid dat de site een echte vitrine geworden is voor ons bedrijf. Het is een project dat berust op een grote interne adhesie en een mooie samenwerking".

En zoals ook Brice Le Blévennec toelicht, CEO van Emakina: "Onze benadering heeft zich gefocust op het beklemtonen van de dienstverlening aan de reiziger, een element waarmee de strategie van Brussels Airlines zich onderscheidt. Wij hebben dus een verhoogde inspanning gedaan om content, afkomstig van verschillende bronnen, te integreren in een intuïtief platform waar de gebruikers ook promoties vinden voor vluchten, volledige informatie over de verschillende bestemmingen en de plaatselijke luchthavens, tips en weersvoorspellingen".

Een positieve reactie van de markt
Brussels Airlines beschouwt dit project als een nieuwe positieve etappe in zijn digitale strategie, waarbij het de interactie met de gebruiker en de digitale tools wil combineren. In deze filosofie blijft het menselijke element de sleutel tot het succes van het bedrijf.

Xavier Lagardère: "Onze klanten bevestigen dat wij een flinke stap vooruit gezet hebben, en dat is fantastisch. Via Facebook en Twitter hebben wij heel wat gelukwensen ontvangen en nieuwe, interessante suggesties om onze site nog verder te verbeteren. De gebruikers waarderen de nieuwe digitale ervaring omwille van zijn directe benadering, zijn eenvoud en het feit dat ze recht op het doel afgaat. En dat is exact wat wij voor ogen hadden bij onze samenwerking met het Emakina-team".

Back to top button
Close
Close