TNS Media Intelligence analiseert kwartaalbestedingen Amerikaanse reclame

TNS Media Intelligence postte eind vorige week een update van zijn cijfers over de advertentiebestedingen in de VS. Uit de eerste kwartaalresultaten van dit jaar onthouden we dat online reclame het sterkst groeiende segment is, vooral onder impuls van grote traditionele adverteerders.

post-image-3
Het wordt steeds duidelijker dat de sterke procentuele stijgingen die in het gros van de wereld nu al trimesters lang worden genoteerd, inderdaad vooral te danken zijn aan de groeiende aandacht van grote adverteerders voor het online medium.
 
TNS Media Intelligence, dat in zijn internetcijfers overigens geen zoekmotorreclame opneemt (enkel display advertising), begroot de totale online bestedingen voor het eerste kwartaal op 2,31 miljard USD, met 19,4 % op jaarbasis de grootste procentuele stijging in alle door het bedrijf geanalyseerde reclamesegmenten.

De reclamemarkt in de VS steeg in het eerste kwartaal met iets meer dan 5 % tot een totaal van 34,9 miljard USD. Een snelle berekening leert dus dat de online bestedingen in de VS (nogmaals, zonder ‘search’) nu om en bij 6,6 % van de totale reclamekoek uitmaken.

Dat de grote adverteerders steeds meer de online media ontdekken, mag blijken uit de vaststelling dat de Top 100 adverteerders goed waren voor 34,7 % van alle online display ad bestedingen. De internet- en telecombedrijven zelf blijven evenwel de grootste adverteerders inzake interactieve reclame.

De top tien van grootste adverteerders (alle media samen) in de VS bestaat uit Procter & Gamble, General Motors, AT&T, Verizon, Time Warner, Ford, Walt Disney, General Electric, Sprint Nextel en News Corp. Leuke rekenoefening: het reclamebudget dat de eerste vier uit deze top 10 samen spendeerden is groter dan het totale online reclamebudget.

 
LEES OOK:
 
Back to top button
Close
Close
01/06/2006
Telecom: van spraak- en databoeren naar contentverdelers
01/06/2006
MSN neemt mediaconsumptie jongeren onder de loepe
29/05/2006
Studie: draadloze consumenten vallen voor relevantie en e-mail newsletters
18/05/2006