Home/Campaigns/Virgin Mobile: gratis beltijd in ruil voor reclame Virgin Mobile: gratis beltijd in ruil voor reclame Virgin Mobile, het mobiele telefoniemerk van Virgin, start in de VS met een initiatief waarbij gebruikers gratis beltijd kunnen verdienen. Hoe ze dat moeten doen? Reclame consumeren. 2006-05-31Comment De Virgin Mobile klanten kunnen die beltijd verdienen door advertenties op hun mobiele toestellen te bekijken en er op te antwoorden. De klanten kunnen maximaal tot 75 belminuten per maand verdienen. De kans dat het concept werkt is reëel vermits Virgin Mobile, een joint venture tussen Virgin en Sprint Nextel, vooral de jongeren bereikt (en jongeren hebben nooit genoeg geld, wij ook niet maar dit terzijde). Anderzijds kun je natuurlijk de vraag stellen wat de relevantie is van een dergelijk model. In onze geest is het in dit digitale tijdperk nog altijd zo dat consumenten met bedrijven interageren als die interactie zinvol is. De vraag is natuurlijk of wie reclame consumeert omdat hij daar iets voor in de plaats krijgt een even ‘interessante consument’ is als diegene die een reclame bekijkt omdat die hem interesseert/inspireert/intrigeert. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address