Home/Campaigns/Beweb: display ads moeten op CPM basis Beweb: display ads moeten op CPM basis Regie Beweb stuurde ons deze week een persbericht waarin het terugblikt op het afgelopen jaar en op zijn eerste resultaten van het lopende jaar. Het bedrijf kiest ook kleur in het debat over de prijszetting van display ads (banners etc…) en kiest resoluut voor het impressiemodel. 2006-05-31Comment Beweb hekelt de hypocrisie waarbij die display ads vandaag door veel regies, nationaal en internationaal, zowel worden gecommercialiseerd volgens een impressiemodel (CPM of Cost Per mille) als volgens een resultaat-gedreven model (CPC of Cost Per Click). Het is een oud debat dat toch fundamenteel is: een CPC model voor display advertising reduceert de banner immers tot een direct response formaat en negeert de branding-impact van grafische formaten. Onder druk van de adverteerders bieden veel regies een dubbele aanpak. Om tegemoet te komen aan die adverteerders lanceerde Beweb een tijdje terug zijn clickbox, een formaat dat bedoeld is voor direct response campagnes en ondertussen op een 20-tal sites draait. Terugblikkend somt Beweb een aantal van zijn belangrijkste wapenfeiten van de jongste maanden en van het afgelopen jaar op: Beweb maakt zich sterk dat het goed is voor een marktaandeel van 24 % op basis van de jongste cijfers van het IAB (over 2005), exclusief de Search Engine Marketing bestedingen Het bedrijf lanceerde een Kids channel in samenwerking met Studio 100 In samenwerking met Playerone werd een “Gaming” channel opgestart Beweb werd marktleider in het Franstalige krantsegment door een samenwerking met Sudpresse Met Sanoma werden een aantal nieuwe sites gelanceerd. Zo werd er een Franstalige versie van Zappybaby gelanceerd, kregen Telemoustique en Humo een nieuw kleedje en werd het aanbod van publicaties in het vrouwen- en lifestylesegment aangevuld met de nieuwe websites van Femmes D’aujourdhui, Xquis.com en Fitfixer. Voor de mannen werd e-male.be gelanceerd, een online lifestyle magazine. Een nauwe samenwerking met Promedia met voortaan ook de mogelijkheid om advertenties te tonen op basis van contextuele targeting. En tenslotte lanceert Beweb zich steeds meer in video-advertising door een samenwerking met Zoom.in dat videocontent levert aan de webstekken van het gros van de Belgische kranten. Het netwerk is goed voor meer dan 1 miljoen views per maand. LEES OOK: 17/01/2006 Produpress verlaat BeWeB 12/12/2005 Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address