Barnes & Richardson overgenomen door Emailvision

Barnes & Richardson, het laatste geesteskind van ondermeer Cédric Rainotte (ooit aan de wieg van webbouwer Cromozone), gaat op in de pan-Europese groep Emailvision. B&R, dat vooral bekend staat voor zijn deep[blue]eyes e-mail marketing platform, helpt het in Frankrijk gehoofdveste Emailvision daarmee verder aan zijn Europese expansie te werken.

post-image-3
Emailvision, een aanbieder van webgebaseerde e-mail marketing tools, was al actief in Frankrijk, Duitsland en het VK. Het bedrijf gaat deep[blue]eyes aan zijn productportfolio toevoegen en positioneren als zijn instapproduct. Het eigen Campaign Commander platform richt zich dus tot klanten die een stap verder willen gaan in hun e-mail marketing inspanningen, in het bijzonder in het e-commerce segment.

Emailvision legt 1,5 miljoen euro cash op tafel voor de overname. In de overeenkomst is een rentabiliteitsclausule opgenomen van €0,3 miljoen gekoppeld aan groeidoelstellingen voor het huidige managementteam.

B&R zag het levenslicht in 2003 en telt meer dan 100 klanten waaronder Total België, Fnac en Grey. Vorig jaar was de onderneming goed voor een omzet van 1 miljoen euro en een winst van 0,3 miljoen euro.

Emailvision is genoteerd aan de Alternext-markt van Euronext Parijs. Het bedrijf startte in het voorjaar van 1999 en telt 61 werknemers in het VK, Duitsland en Frankrijk.

Back to top button
Close
Close