Addexing, de nieuwe e-commerce tool

Het performance based marketing agentschap blue2purple kondigt de lancering aan van Addexing, een nieuwe tool waarmee een e-commerce site zijn hele voorraad automatisch op Google AdWords kan plaatsen en beheren. Met als resultaat: meer respons, meer verkoop, en een veel lagere cost per click.

post-image-3

Het idee van Addexing vertrekt vanuit de vaststelling dat de e-commerce sites weliswaar begrepen hebben welke impact AdWords op hun verkoop heeft, maar dat er nog altijd te weinig zijn die hun campagnes optimaliseren door automatisch hun producten en promoties op het reclamenetwerk van Google te plaatsen. Resultaat: gemiste kansen op een verkoop en klanten die echt zin hebben om te kopen maar gefrustreerd raken. Hoe kunt u bovendien vermijden dat u manueel moet ingrijpen om een campagne stop te zetten wanneer de voorraad uitgeput is?
 
"Addexing is de ontbrekende schakel tussen product, advertentie en verkoop", zo vat Annick Vandersmissen, oprichtster van blue2purple, het samen. "Via een eenvoudige XML feed haalt Addexing de hele cataloog op van de producten die u op uw site verkoopt en zet die automatisch op AdWords. Onze oplossing past de inhoud aan de specifieke vereisten van de AdWords advertenties aan, zonder enige menselijke tussenkomt, en kan zelfs de tijdelijke promoties opnemen zodat zij ook in de AdWords advertenties als promo`s omschreven worden".
 
De eerste resultaten van Addexing bleken bijzonder bevredigend. "Een electroketen maakt al enkele weken gebruik van Addexing om zijn cataloog op AdWords te plaatsen", zo licht Account Analyst Patrick Kohnen toe. "De impact is beduidend: de cost per click is met 28% gedaald, terwijl de indirecte conversie bezoeker/klant gestegen is met 19,33%. De kost per acquisitie van nieuwe klanten is met 6,8% verminderd. Zonder Addexing echter stijgt de cost per click en per acquisition onmiddellijk met 35%. Deze eerste test op ware grootte blijkt bijzonder veelbelovend".
 
Het voordeel van Addexing ten opzichte van op de markt beschikbare alternatieven (DS3 - Google oplossing, AdCore, MerchantCenter) ligt bij de echt volledige aanpassing van elke mogelijke XML feed. Daar waar andere opties het op maat genereren en configureren van een feed vereisen, haalt Addexing de onbewerkte gegevens binnen en herschrijft ze waarbij ze in segmenten opgedeeld worden.

Back to top button
Close
Close