Online reclame in Nederland: contentintegratie doet het goed

Uit de kwartaalcijfers van IAB Nederland blijkt dat de adverteerders van boven de Moerdijk meer dan bij ons belangstelling hebben voor contentintegratie.

post-image-3

Terwijl contentintegratie in België goed is voor 8 % van de bestedingen (lees hier), bedraagt dat percentage in Nederland zomaar even 30 %.

Bannering en display ads maken ook in Nederland met 55 % van de bestedingen het gros van de interactieve reclame uit.

De totale omzet van de online reclame bedroeg in Nederland in het eerste kwartaal 29 miljoen euro. Cijfers en details in het PDF bestand op deze link.
 
LEES OOK:
 
IAB: Europees congres in de maak onder Belgische impuls?
23/05/2006
Op 11 en 12 mei laatstleden vond in Londen een meeting van IAB Europe plaats. Ook de Belgische tak van het IAB was er in de personen van voorzitter Alain Heureux, Skynet-topman Bart Becks en IAB GM Patrick Steinfort.

>>
IAB-richtlijn voor streaming video ads
16/05/2006
De Amerikaanse tak van het IAB heeft een set richtlijnen gepubliceerd voor het serveren en meten van video-advertenties, een vorm van online reclame die in het huidige breedbandlandschap sterk opkomt.

>>
Belgische adverteerders blijven online achterop hinken
05/05/2006
Gisteren deelde het IAB de geaggregeerde resultaten mee van de online reclamebestedingen in ons land over heel 2005. Conclusie: er is een duidelijke stijging maar de Belgische adverteerder blijft de kat uit de boom kijken in verg
Back to top button
Close
Close