IAB: Europees congres in de maak onder Belgische impuls?

Op 11 en 12 mei laatstleden vond in Londen een meeting van IAB Europe plaats. Ook de Belgische tak van het IAB was er in de personen van voorzitter Alain Heureux, Skynet-topman Bart Becks en IAB GM Patrick Steinfort.

post-image-3

We kregen enkele conclusies van het Europees gebeuren in onze mailbox geserveerd.

Zo roept het IAB op om deel te nemen aan een Europese online reclame enquête die het Europese moederhuis organiseert in samenwerking met Jupiter. Adverteerders, agencies, media en regies die willen deelnemen surfen naar http://survey.confirmit.com/wix/p335009150.aspx.

Ook blijkt IAB Europe, onder impuls van IAB België, met het idee te spelen om een Europees e-marketing congres te organiseren. Naast een event voor de verschillende IAB vestigingen is het in de eerste plaats bedoeld voor de beleidsmakers van de Europese headquarters van internationale adverteerders. Wanneer en hoe één en ander zal gebeuren, wordt nog volop bekeken.
 
LEES OOK:
 
IAB-richtlijn voor streaming video ads
16/05/2006
De Amerikaanse tak van het IAB heeft een set richtlijnen gepubliceerd voor het serveren en meten van video-advertenties, een vorm van online reclame die in het huidige breedbandlandschap sterk opkomt.

>>
Belgische adverteerders blijven online achterop hinken
05/05/2006
Gisteren deelde het IAB de geaggregeerde resultaten mee van de online reclamebestedingen in ons land over heel 2005. Conclusie: er is een duidelijke stijging maar de Belgische adverteerder blijft de kat uit de boom kijken in vergelijking met zijn collega’s uit het gros van de Westerse wereld.

>>
Back to top button
Close
Close