Home/iDTV/Inside blikt terug op één jaar iDTV Inside blikt terug op één jaar iDTV Het magazine Inside blikt in zijn mei-editie terug op één jaar iDTV. Skynet topman Bart Becks laat zich in het artikel alvast tevreden uit over de resultaten van Belgacom. 2006-05-19Comment Becks maakt de vergelijking tussen de lancering van het iDTV aanbod van Belgacom en de lancering van ADSL. In december vorig jaar waren er 33.000 iDTV klanten. Ter vergelijking: in het eerste jaar van de lancering van ADSL boekte de operator 10.000 klanten voor zijn breedbandoplossing. Becks becijfert dat Belgacom met Belgacom TV drie keer zoveel klanten bereikte in slechts zes maanden. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat Telenet voorlopig op kop ligt. In het dossier staat trouwens te lezen dat Telenet Digitale TV, dat meer dan 100.000 abonnees telt, voor eind dit jaar een penetratie van 20 % van de markt ambieert, te weten: 300.000 klanten. Toch ontbreekt het voorlopig nog aan voldoende kritische massa om grote campagnes te werven voor het digitale TV medium. Bart Becks verwacht de eerste grotere campagnes in de loop van volgend jaar. Uiteraard waren er al verschillende kleinschaliger proefprojecten in dit eerste jaar iDTV en kwamen er ook geregeld nieuwe contentproviders bij die hun informatiediensten op het iDTV platform plugden (denk aan de NMBS, Vacature, Jobat etc…). Meer in de mei-editie van Inside (via abonnement verkrijgbaar op www.computerworld.be/inside). LEES OOK: Ook Jobat op iDTV28/04/2006Eerder deze week berichtten we dat Vacature start met een iDTV jobaanbod in samenwerking met Telenet. En Belgacom TV dan, dacht u misschien net als wij. >> Vacature goes iDTV26/04/2006In navolging van de NMBS vorige week gaat nu ook Vacature het interactieve digitale TV-kanaal gebruiken om de digitale zapper een extra brok informatie aan te bieden. >> Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address