comScore: in-game advertising biedt potentieel

Het toonaangevende internationale studiebureau comScore, dat gespecialiseerd is in online media- en bereikstudies, heeft een onderzoek gepubliceerd over de houding van gamers tegenover in-game advertising.

post-image-3

En er is goed nieuws: in-game advertising maakt wel degelijk een kans. ComScore vond dat de gaming webstekken bijna 50 % van de totale internetpopulatie bereiken. 25 % van de gamers kunnen daarbij worden omschreven als “zware gamers”: ze spelen 16 uren of meer per week via uiteenlopende spelletjesplatformen of 11 uren of meer per week op een of meer platformen. Het profiel van de online gamer zal eveneens de adverteerders aanspreken en bovendien blijken de gamers ook nog eens intense surfers te zijn.

Interessanter is de vaststelling dat gamers an sich geen moeite blijken te hebben met in-game reclame. Meer dan 50 % van de zogeheten zware gamers zijn zelfs al wat vertrouwd met het fenomeen van in-game advertising (plaatsing van merken of producten in games). En het gros van de bevraagden lijkt er ook niet echt een probleem mee te hebben (slechts 15 % van de zware gamers geeft aan dat de kans dat ze zullen games met product placement vermijden groot is).

Hieronder vind je enkele tabellen met de bevindingen van comScore.
 
Hoe vertrouwd ben je met in-game reclame?
Bron: comScore Networks
 
Back to top button
Close
Close