Online virale verleidingscampagne voor Unilever-merk Magnum

Eén van de ijsmerken van Unilever, Magnum, heeft het web ingezet voor een virale campagne die verder breit op het emotionele imago van het merk.

post-image-3

Magnum, dat bekend staat voor zijn afgelikte modellen, ‘opwindende’ TV-spots, zeven zonden en vijf zintuigen, trekt het verleidingsthema (ijs als lustobject…) door naar een campagne waarmee de surfer zijn of haar vlam een boodschap kan sturen. Voor de fijnzinnigen onder ons is dat een liederlijke boodschap in volzinnen, voor de ietwat directere medemens zijn er filmpjes met liefdesverklaringen inde stijl van ‘ik wil dat ge de moeder van mijn kinderen wordt’ of ‘al gezien wat ik met mijn tong kan’.

De campagne draait op het Emailgarage platform van LUON en start op de campagnewebstek waar we na enkele verleidelijke foto’s te hebben bekeken gevraagd worden om de naam en het e-mail adres van onze geliefde in te geven en een videoboodschap te kiezen.

Die boodschap komt dan bij de bestemmeling terecht en die kan op gepaste wijze reageren (ook weer variërend van romantische reacties tot minder flatterende reacties).

 
LEES OOK:
 
Online relationship marketing programma bij Dove
19/04/2006
Unilever brand Dove heeft zijn oog laten vallen op het Overijse bureau LUON voor de ontwikkeling van een nieuwe e-newsletter en een achterliggende e-registratie strategie.

>>
Unilever en Telenet bieden video kookrecepten aan
16/03/2006
In een mooi staaltje van branded online content, bieden Telenet en Unilever via de Telenet Breedband portaal een reeks videorecepten aan waarbij per recept telkens een Unilever merk naar voren wordt geschoven (merken als zoals Boursin, Knorr, Carte d'Or en Iglo).

>>
Back to top button
Close
Close