Home/Online media/MySpace.com: News Corp laat in zijn kaarten kijken en komt met TV-downloadmodel MySpace.com: News Corp laat in zijn kaarten kijken en komt met TV-downloadmodel Social networking webstek MySpace.com is de laatste weken niet uit de Amerikaanse media weg te branden. De door News Corporation overgenomen community heeft duidelijk de wind in de zeilen. En nu begint MySpace ook met digitale TV. 2006-05-17Comment Het bedrijf heeft immers aangekondigd dat het betalende downloads gaat aanbieden van TV shows via zijn webstek. De spits wordt afgebeten door de populaire serie ‘24’, een reeks van Fox. Een opmerkelijke stap vermist de TV-serie van Fox nu aan dezelfde prijs wordt aangeboden op Fox (dat een onderdeel is van News Corp) zijn eigen MySpace.com als op platformen van derden, zoals iTunes. News Corp had blijkbaar een erg duidelijk doel voor ogen toen het vorig jaar 580 miljoen USD op tafel legde voor de overname van Intermix, het bedrijf achter MySpace.com: gebruik maken van de enorme community van MySpace (naar eigen zeggen meer dan 75 miljoen leden…) om een aardverschuiving te beginnen in het TV-landschap en naast het push-model van de TV-markt een pull-model neer te zetten waarbij de surfer de serie downloadt die hij wil wanneer hij wil. Knap gezien van het bedrijf: meer manieren om meer geld te verdienen met dezelfde content en tegelijkertijd de consument meer keuzemogelijkheden bieden. LEES OOK: Het cijfer van de dag: 120 miljoen09/05/2006Dat is het aantal dollars dat een oprichter van MySpace.com wist op te strijken bij een resem investeerders en waarmee een nieuw bedrijf, Demand Media, wordt opgestart. Waar het bedrijf dat heeft aan verdiend? Domeinnamen… >> Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address