Home/Campaigns/VS: shoppingcentra worden media VS: shoppingcentra worden media Zowat elk reclamenetwerk dat onderzoek verricht naar de reclamebudgetten is het er over eens: de interactieve media groeien sneller dan eender welk ander medium. Toch is er nog een categorie van reclame-uitingen die het bijzonder goed doet in deze tijden van wijzigende marketingmix: outdoor… 2006-05-16Comment Al heeft dat bijna evenveel te maken met digitale technologieën als bij de interactieve marketing. In ons land mogen de ‘digitale’ schermen in het straatbeeld en de interactieve billboards dan nog wel eerder experimentjes zijn, in het buitenland zijn ze dat zeer zeker niet. In steden als Londen en New York, om er maar een paar te noemen, kijkt de consument al lang niet meer op wanneer hij in het straatbeeld geconfronteerd wordt met een interactieve campagne waarbij outdoor gekoppeld wordt aan digitale technologie, of het nu is om te interageren met het digitale scherm zelf of door een verregaande integratie tussen het outdoor medium en interactieve technologieën als bijvoorbeeld SMS. Ook in de winkelomgeving zelf (in-store) lopen we steeds vaker digitale schermen tegen het lijf. Simon Property Company, een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in het bouwen en uitbaten van ‘malls’, je weet wel de in elke Amerikaanse stad voorkomende supershoppings à la Wijnegem, neemt in samenwerking met de Publicis reclamegroep de hele evolutie van digitale schermen nog een stuk verder. Beide bedrijven willen de winkelcentra van de groep ombouwen tot heuse media. Het digitale netwerk, OnSpot Digitale Network gedoopt, dat beiden uitbouwen, zal net als een medium als TV, radio of het net, reclametijd slijten. En dit op de schermen die zich her en der in (en om) de winkelcentra zullen bevinden. Sinds 2004 werden tests verricht. Nu volgt er een volledige uitrol in niet minder dan 50 mega-winkelcentra, goed voor om en bij 2.000 digitale schermen. Een van de eerste sponsors wordt Coca-Cola. Persbericht http://www.simon.com/about_simon/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address