OgilvyOne pleit voor optrekken interactieve budgetten

MSN Advertising bericht over een recente analyse van OgilvyOne waarin het interactieve netwerk uit de WPP stal besluit dat merken hun bestedingen inzake interactieve marketing sterk zullen moeten verhogen.

post-image-3

OgilvyOne ontwaart op ons continent een sterke toename van de ‘digitale levensstijl’ en besluit dat de adverteerders, om de consument te kunnen bereiken, één en ander zullen moeten vertalen in hun reclamebudgetten. Voor de lezers van deze webstek ongetwijfeld een bekend pleidooi.

OgilvyOne identificeert drie factoren die aan de grondslag liggen van de toenemende ‘digital lifestyle’ in West-Europa, aldus nog MSN Advertising.

- Factor 1: de groeiende synergie tussen online en mobiele telefoons (naar verwachting heeft 21% van de bezitters van mobiele telefoons in West-Europa tegen 2008 toegang tot het net via 3G).

- Factor 2: breedbandpenetratie (naar verwachting 93 % van de thuisgebruikers in West-Europa tegen 2010).

- Factor 3: de belangrijke tol van de jongeren in de groei van het net.

OgilvyOne bekeek ook de rol van online kanalen in de distributie van muziek.

 
LEES OOK:
 
Merril Lynch verhoogt verwachtingen voor interactieve reclame
10/05/2006
Ook Merrill Lynch ziet het goed zitten met de interactieve reclame. Het financieel adviesbedrijf schroeft zijn verwachtingen voor dit jaar (voor de VS) op.
Belgische adverteerders blijven online achterop hinken
05/05/2006
Gisteren deelde het IAB de geaggregeerde resultaten mee van de online reclamebestedingen in ons land over heel 2005. Conclusie: er is een duidelijke stijging maar de Belgische adverteerder blijft de kat uit de boom kijken in vergelijking met zijn collega’s uit het gros van de Westerse wereld.
VC Mark Kvamme: groeipotentieel online reclame duchtig onderschat
Back to top button
Close
Close