Home/CRM/Een lief vinden dankzij predictive analytics software Een lief vinden dankzij predictive analytics software Analytische sofware gebruiken om een lief of aanstaande wederhelft te vinden? U lacht, bij predictive analytics software specialist SPSS lachen ze niet. 2006-05-12Comment Het bedrijf heeft zijn tools immers mogen implementeren in de dating-webstek van eHarmony, één van de grotere online datingdiensten ter wereld. Met de inzet van de SPSS predictive analytics technieken wil eHarmony singles aan elkaar koppelen op een “wetenschappelijk verantwoorde manier”. En dat betekent in de praktijk het vergroten van de kans op een ‘match’ door de profielen van de gebruikers optimaal op elkaar af te stemmen. Sympathieke uitsmijter in het persbericht; per dag trouwen gemiddeld 90 koppels na elkaar ontmoet te hebben op de eHarmony webstek. En wij die altijd dachten dat smoor worden een zaak van vlinders, onderbuiken en feromonen was. Alweer een illusie minder. www.spss.nl LEES OOK: Sex.com verwisselt van eigenaar24/01/2006 Als er een felbegeerde domeinnaam bestaat, dan is het ongetwijfeld sex.com. De domeinnaam was, inclusief een overigens beperkte site, in handen van Gary Kremen, oprichter van datingsite Match.com. >> Datingcampagne voor Eurostar27/06/2005Hypervision en TBWA (eerstgenoemde voor het online luik) lanceren een zomercampagne voor Eurostar: heen en terug naar Londen voor 69 euro per persoon. >> Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address