Home/Campaigns/De terugkeer van de display advertising op het web De terugkeer van de display advertising op het web Interessant artikel in de Wall Street Journal eerder deze week over de groei van de online reclame. Ja, die is vooral na de dotcom zeepbel aangedreven door de zoekmotormarketing, nee, dat blijft niet duren. 2006-05-11Comment De WSJ ziet de eerste tekenen van een groeivertraging in de zoekmotor-reclamemarkt. Voor de goede orde: dit geldt uiteraard voor de Amerikaanse markt… Meer zelfs: de krant beweert dat de zoekmotormarketing zich in de komende jaren op het vlak van groeipercentages (jaar-over-jaar procentuele groei) zal laten voorbijsteken door een vorm van online reclame die al veel langer meedraait dan de textads die je op Google, MSN en Yahoo ziet: display advertising. Display advertising, zeg maar grafische formaten zoals banners, skyscrapers en IMU’s, is volgens de WSJ terug aan een belangrijke terugkeer. De reden? De sterke opkomst van de grotere merken in het online reclamelandschap. Het zijn die zogehete ‘brand advertisers’ die immers de fakkel overnemen als belangrijke motor achter de groei van de online reclame, aldus nog de WSJ. Lees het hele verhaal op deze link (abonnement verplicht). LEES OOK: Belgische adverteerders blijven online achterop hinken05/05/2006Gisteren deelde het IAB de geaggregeerde resultaten mee van de online reclamebestedingen in ons land over heel 2005. Conclusie: er is een duidelijke stijging maar de Belgische adverteerder blijft de kat uit de boom kijken in vergelijking met zijn collega’s uit het gros van de Westerse wereld. >> IAB finaliseert en publiceert rapport internetreclame in de VS in 200521/04/2006De Amerikaanse tak van het IAB heeft alle cijfertjes over de online bestedingen in de VS over 2005 gefinaliseerd en in een 18 pagina’s tellend rapport gegoten. >> Prijs online reclame stijgt door toenemende vraag Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address