Customer Analytics en de verkoopsdienst

Interessant initiatief in de VS waar een start-up de link legt tussen Web Analytics, Sales Force Automation en CRM.

post-image-3

Aangezien we steeds meer over Customer Analytics praten dan over Web Analytics, om uit te drukken dat het meten van webverkeer draait om een beter begrip van de klant en een optimalisatie van diens activiteiten op de webstek, is het logisch dat vroeg of laat de bedrijfsafdeling die het meeste met de ‘customer’ in contact komt, nauwer in het hele web-meet-verhaal wordt betrokken.

Web Analytics voor verkopersEn dat is precies wat de start-up, Genius gedoopt, aanbiedt. Genius commercialiseert een dienst die verkopers meer inzichten moet geven in het online gedrag van prospects. Zeg maar een eerste ontmoeting van Sales Force Automation, Web Analytics en CRM. Het concept: stuur een mail naar je prospect om naar je website te komen, kijk in reële tijd wat hij of zij doet (en dus waar hij of zij geïnteresseerd in is), en verkoop…

Interessant en snugger concept en zeker in het oog te houden.

 
LEES OOK:

Hoe een persoonlijke dienstverlening opbouwen in de anonimiteit van het WWW?
28/04/2006
In samenwerking met SAS Institute kunnen we u een nieuwe white paper aanbieden, deze keer rond het thema Web Analytics.

>>
Nieuwe site-search van WebSideStory integreert analytics
25/04/2006
WebSideStory, een Amerikaans leverancier van online marketingsuites op het vlak van ondermeer contentbeheer en web analytics, heeft een nieuwe versie gelanceerd van zijn Search product.

>>
HBX Analytics meet streaming media
07/04/2006
WebSideStory, een aanbieder van Web Analytics systemen die on
Back to top button
Close
Close