Home/Campaigns/Merril Lynch verhoogt verwachtingen voor interactieve reclame Merril Lynch verhoogt verwachtingen voor interactieve reclame Ook Merrill Lynch ziet het goed zitten met de interactieve reclame. Het financieel adviesbedrijf schroeft zijn verwachtingen voor dit jaar (voor de VS)op. 2006-05-10Comment Merrill Lynch laat zich daarbij ondermeer inspireren door de recent aangekondigde kwartaalcijfers van Google (zie hier: Google geeft er een lap op), die beter waren dan verwacht. In totaal verwacht ML een totale omzet inzake interactieve reclame in de VS van om en bij 16,15 miljard USD. Dat is meteen een stijging van 28,7 % (eerder verwachtte ML 27,5 %) en 5,5 % van alle reclamebestedingen. Sterkste groei (cfr. wat we net zeiden over Google): Search Engine marketing. Hier werd het groeipercentage bijgesteld van 31,6 % tot 32,7 % groei. LEES OOK: Belgische adverteerders blijven online achterop hinken05/05/2006Gisteren deelde het IAB de geaggregeerde resultaten mee van de online reclamebestedingen in ons land over heel 2005. Conclusie: er is een duidelijke stijging maar de Belgische adverteerder blijft de kat uit de boom kijken in vergelijking met zijn collega’s uit het gros van de Westerse wereld. >> VC Mark Kvamme: groeipotentieel online reclame duchtig onderschat03/05/2006Eind vorige week vond in San Francisco alweer een editie van de ad:tech conferentie plaats. Een van de sprekers, Mark Kvamme, partner van durfkapitaal-bedrijf Sequoia Capital, onderhield er het publiek over de manier waarop je als (opstartend) internetbedrijf bij een investeerder als Sequoia geld kan losweken en wat de technologische sectoren zijn waar het vandaag allemaal gebeurt. Maar hij had ook een opmerkelijke visie over de online reclamebestedingen. >> Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address