Korte onderwerplijnen klikken beter

Onder het motto ‘kneepjes die je kunt toepassen om de impact van je e-mail marketing inspanningen te verbeteren’, geven we deze week eentje mee over de onderwerplijn.

post-image-3

Uit een recente studie van Return Path, een Amerikaans e-mail marketing bedrijf, blijkt namelijk dat de click rate (het aantal keren dat er vanuit de mail wordt geklikt naar de landing page) sterk afneemt wanneer de onderwerplijn van de e-mail meer dan 50 lettertekens (en cijfers) bevat.

Gemiddeld blijkt de klikratio bij onderwerplijnen met minder dan 50 karakters 75 % hoger te zijn dan bij onderwerplijnen met 50 of meer karakters.

Een algemene vaststelling die je kan helpen bij het uitvoeren van de testen die je uiteraard uitvoert vooraleer je de wereld verblijdt met een commerciële e-mailing.

Nog dit overigens: de impact van de lengte van de onderwerplijn is veel minder voelbaar op het vlak van het aantal bestemmelingen dat de mails effectief opent, de zogeheten open rate.

LEES OOK:

E-mail marketing: tien tips voor een efficiënte landing page
04/05/2006
Eén van de meest onderschatte aspecten van e-mail marketing is allicht de landing page, de pagina waar de e-mail lezer terecht komt eens hij op de hyperlink in uw nieuwsbrief of e-mailing heeft geklikt.

>>
Deliverability: e-mail marketers ontberen juiste kennis om hun mails er door te krijgen
14/04/2006
Deliverability is een hot issue in e-mail marketing land. Deliverability, vrij vertaald zoveel als leverbaarheid, slaat op de moeilijkheden die e-mail marketeers ervaren om hun op permissie gebaseerde e-mails tot bij de bestemmeling te krijgen.

>>

Back to top button
Close
Close