Home/Campaigns/Microsoft lanceert officieel AdCenter Microsoft lanceert officieel AdCenter Bij ons is het niet voor morgen maar in de VS is de officiële lancering een feit: AdCenter mag de concurrentie aangaan met u weet wel wie. Klein detail: zeg voortaan nooit meer MSN AdCenter maar Microsof AdCenter. Een klein detail met een grote achterliggende realiteit. 2006-05-05Comment Het AdCenter paid search platform loopt al een tijdje in een bèta-versie en de feedback die her en der van de gebruikers online verschijnt is in het algemeen positief. Vooral de demografische targetingmogelijkheden lijken in de smaak te vallen van de adverteerders. AdCenter werd eerst in een bèta opgestart in Frankrijk en Singapore en later in de VS. Sindsdien werden geleidelijk steeds meer ads op MSN en Windows Live via het platform geserveerd. Nu dus in de VS allemaal (exit Yahoo). Naar verluidt volgt nog voor de zomer een eerste test voor het Verenigd Koninkrijk. Volgens de wandelgangen zal ons land minstens nog een jaar moeten wachten. AdCenter, voorlopig best te omschrijven als de Microsoft tegenhanger van Google’s AdWords, krijgt er binnenkort overigens – alweer eerst in een bèta – een functie bij: een platform voor het serveren van contextuele advertenties over verschillende sites (te vergelijken met Google’s AdSense dus): in een eerste fase zal dat verlopen via de sites van Microsoft zelf (denk bijvoorbeeld aan Xbox.com), later ook op sites van derden. Het platform, dat de naam ContentAds kreeg, zou in tegenstelling tot Google ook sterk focussen op het contextueel plaatsen van grafische formaten. Google doet dat ook maar slechts in zeer beperkte mate. Ook voor het contextuele platform zouden de targetingmogelijkheden naast de grafische mogelijkheden tot de belangrijkste troeven behoren. AdCenter is vandaag dus vooral een paid search platform maar zal naar verwachting uitgroeien tot een geïntegreerde self-service advertentie-omgeving waarbij meer diensten uit de MSN-stal zullen ingeschakeld worden. Het bedrijf heeft alvast nog mogelijkheden genoeg (mobiel, instant Messaging etc…). LEES OOK: Google Adwords bekampt MSN met demografische targeting10/03/2006In de verslagen die we her en der op het net vinden over MSN adCenter, het bij ons nog te lanceren self-service advertising platform van MSN, lezen we steevast dat adCenter diverse voordelen heeft boven de vergelijkbare Google platformen. Een daarvan is de mogelijkheid tot demografische targeting. >> Microsoft opent researchcentrum voor digitale marketing in Peking: eerste vernieuwende technologie is een feit16/01/2006Diverse Amerikaanse media schrijven dat Microsoft een researchcentrum heeft opgestart in Peking. Het on Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address