Home/Search Engine/IDG rolt eigen textad-systeem uit voor zijn enterprise technology webstekken IDG rolt eigen textad-systeem uit voor zijn enterprise technology webstekken We hebben op Digimedia al verschillende keren gespeeld met tekstadvertenties van Google. Zou het integreren van Google textads in het kader van het AdSense-programma binnen onze webstek onze inkomsten danig kunnen verhogen? Tot nu toe is het antwoord ‘niet echt’. 2006-05-04Comment De belangrijkste reden daarvoor is het simpele feit dat we als B2B nichesite niet dezelfde trafiek genereren als B2C giganten die vele honderdduizenden impressies generen. En dat heb je natuurlijk wel nodig als je van een pay-per-click systeem wil leven. Ook de relevantie van de advertenties is soms een heikel punt. Vermits onze webstek over interactieve marketing gaat verkiezen we textads voor bedrijven die diensten in deze sfeer aanbieden. Maar vaak krijgen we binnen onze testpagina’s waar we Google AdSense advertenties op plaatsen advertenties te zien die te ver afliggen van waar we mee bezig zijn. Ik bedoel maar: wat voor zin heeft het naast een artikel over de e-marketingstrategie van pakweg vleesketen Renmans een textad voor koteletten te zien? Zolang een site voldoende breed en horizontaal is (pakweg een algemene B2C site) stelt dat probleem zich uiteraard minder. Het is precies om de redenen die we net beschreven dat International Data Group (IDG), de internationale ICT-uitgever die ons ons land actief is via zijn affiliatiepartner Best Of Pulishing, beslist heeft om voor zijn “enterprise technology” webstekken (zeg maar de niet-consument gerichte sites) niet te kiezen voor de systemen van Google of Yahoo (zoals het voor respectievelijk MacWorld.com en ComputerWorld.com doet) maar zijn eigen textad-platform uit te rollen op basis van Quigo’s AdSonar. Op die manier wil IDG zoals dat wel vaker bij het implementeren van textads gebeurt zijn adverteerdernetwerk uitbreiden naar ondernemingen met kleinere reclamebudgetten maar tegelijkertijd toch ook de controle behouden over de relevantie van die ads voor zijn bezoekers. Een teken aan de wand betreffende de uitdagingen waar de Google’s van deze wereld voor staan: de tekstgebaseerde zoektechnologieën zijn nog steeds te dom… LEES OOK: Google lanceert Onsite Advertiser Sign-Up21/11/2005De Onsite Advertiser Sig-Up. Dat is het dure woord dat Google bedacht voor een nieuwe dienst waarmee het de uitgevers in zijn AdSense netwerk wil helpen meer advertenties te te lokken. >> Kwartaalomzetten: Google verdubbelt omzet en verzevenvoudigt winst in traditioneel “kalm” kwartaal21/10/2005 Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address