Home/Campaigns/Participatieve campagne bij Levi`s Participatieve campagne bij Levi`s Wat doet een mens allemaal ’s nachts? In ons geval meestal slapen maar we zijn dan ook al de nachtbrakersleeftijd voorbij. Anders is het allicht met de doelgroep van een nieuwe campagne van jeansmerk Levi’s. 2006-05-03Comment Levi’s heeft onder de roepnaam ‘moonbathing’ (versus sunbathing, hebt u ‘em?) een campagne op het getouw laten zetten waarbij de nachtbrakende surfer kan vertellen wat ie de afgelopen nacht heeft uitgespookt (en na dat te hebben gedaan aan een wedstrijd deelnemen). De user-generated content wordt daarbij in de roterende bemerkingen van andere deelnemers opgenomen van de Levi’s Flash webstek. Levi’s mikt met de actie op een doelgroep van 15-tot 24-jarigen en wil met de cross-media campagne in de verf zetten dat zijn gepromote Jeans-collectie ook geschikt is voor een nachtelijk stapje in de wereld. Naast de actie via de Levi’s webstek maakt het bedrijf ook gebruik van MSN Hotmail waarbij het enkel binnen specifieke tijdvakken werkt: ’s ochtends wordt gevraagd wat de bestemmeling de vorige nacht heeft gedaan. De antwoorden kunnen daarbij overigens ingetikt (en gezien) worden binnen de display advertenties. Door vensters van 3 uren met een volledige dekking te gebruiken, kon Starcom Digital, dat de mediabuying verzorgde, het bereik en de frequentie projecteren, zonder gebruik te maken van "frequency capping". De actie, die in 8 landen waaronder dat van ons loopt, is van de hand van bureau Lateral. - Meer info op http://advertising.msn.be- Bekijken op www.eu.levi.com Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address