Home/Community marketing/Hoe Carrefour Market zijn nieuwe sociale en online strategie uitbouwt Hoe Carrefour Market zijn nieuwe sociale en online strategie uitbouwt Het merk "Carrefour market - Groep Mestdagh" ontvouwt zijn nieuwe identiteit dankzij een nieuwe online strategie, op smaak gebracht met de sociale netwerken. Het geheel overgoten met een flinke dosis personalisering waarmee menu`s gecombineerd kunnen worden in functie van het profiel van de klanten. Knap… 2013-09-17Comment Het nieuwe merk "Carrefour market - Groep Mestdag" maakt, sinds september, naam op het web en de sociale netwerken. Twee online media die een bijzondere band met de klanten moeten verzekeren. "Met deze digitale media kunnen wij onze communicatie beter personaliseren terwijl wij ons ook dynamischer kunnen tonen, dankzij de vele animaties die onze strategische waarden van nabijheid en versheid versterken", aldus Magaly Nelli, communicatieverantwoordelijke bij Carrefour market - Groep Mestdagh.Concreet wordt de site gebruikt als een tool waarmee de klant zich zijn winkel eigen kan maken. De personalisering van het concept wordt zeer ver doorgedreven, omdat de klant, vanaf het aanmaken van zijn gebruiksprofiel, geassocieerd wordt met een plaatselijke winkel. Hij ontvangt dan ook enkel de communicatie die hem zou kunnen interesseren (specifieke info, gepersonaliseerde kortingsbonnen).Zo heeft de gebruiker bijvoorbeeld toegang tot een module met recepten, waarbij de seizoenproducten een belangrijke rol spelen die in de supermarkt verkrijgbaar zijn, en waarvoor hij kortingsbonnen kan krijgen.Via de module "wijnkelder" die voor de gelegenheid verbeterd werd, kan hij onmiddellijk de juiste wijn kiezen bij het juiste recept.Volgens Magaly Nelli "vullen andere functies deze modules aan op de sociale netwerken".Last but not least, Carrefour market - Groep Mestdagh wil ook zijn aanwezigheid op LinkedIn uitbouwen, om daar kader profielen te rekruteren. Op termijn zal de Carrefour market keten over een echt sociaal ecosysteem beschikken, dankzij zijn aanwezigheid op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram en Foursquare.De promotie van de nieuwe site en de sociale platformen wordt verzekerd via humoristische filmpjes, die ongetwijfeld snel de ronde zullen doen op het web via YouTube en Facebook. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address