Home/Campaigns/VC Mark Kvamme: groeipotentieel online reclame duchtig onderschat VC Mark Kvamme: groeipotentieel online reclame duchtig onderschat Eind vorige week vond in San Francisco alweer een editie van de ad:tech conferentie plaats. Een van de sprekers, Mark Kvamme, partner van durfkapitaal-bedrijf Sequoia Capital, onderhield er het publiek over de manier waarop je als (opstartend) internetbedrijf bij een investeerder als Sequoia geld kan losweken en wat de technologische sectoren zijn waar het vandaag allemaal gebeurt. Maar hij had ook een opmerkelijke visie over de online reclamebestedingen. 2006-05-03Comment Marketingvox.com, de Engelstalige e-marketing welog die ook de officiële ad:tech blog verzorgt, schrijft dat Kvamme de toehoorders verbaasde met een wel erg gedurfde voorspelling. Volgens Kvamme wordt het groeipotentieel van de interactieve reclame zwaar onderschat, toch wel erg opmerkelijk voor een investeerder. Die investeerders zijn immers toch wel wat voorzichtiger geworden na het uiteenspatten van de spreekwoordelijke zeepbel rond de millenniumwissel. Maar Kvamme ziet het blijkbaar zitten. Volgens hem zal de Amerikaanse markt van de internetreclame tegen 2008 goed zijn voor om en bij 35 miljard USD. Een wel erg gewaagd cijfer als we weten dat het orgaan van de online reclame-industrie zelf, de Amerikaanse tak van het IAB, een omzet van 18 miljard USD tegen 2008 vooropstelt… Overdreven optimisme? Dotcom-periode-achtige wilde gissingen? Nogmaals: van een Venture Capitalist mag je dezer dagen toch wat meer voorzichtigheid veronderstellen. Kvamme stoelt zijn optimisme vooral op een rotsvaste overtuiging dat steeds meer adverteerders zullen inzien dat de online media bijzonder waardevol zijn en dat ze dan ook nogal wat van hun traditionele reclamebudgetten, in de eerste plaats van TV, zullen versluizen naar de online media. Hij steunt daarbij op twee eenvoudige becijferde vaststellingen. Ten eerste: TV maakt procentueel te veel uit van het reclamebudget in verhouding tot het bereik terwijl bij internet het budget dan weer veel te laag zit in vergelijking met het bereik. Ten tweede: de CPM (Cost Per Mille) is vééél hoger bij TV dan bij interactieve reclame. Marketingvox schrijft trouwens ook dat steeds meer agentschappen het aantal offerte-aanvragen zien stijgen en dat vooral merkenadverteerders daarbij het voortouw nemen. Ook opmerkelijk: de agentschappen krijgen stee meer te maken met een nieuw type contactpersoon: het senior management en de Chief Marketing Officer. Of met andere woorden: het internetreclamebudget en de online strategie zijn tot in de marketing-bestuurskamertjes doorgedrongen en zijn niet langer het alleenrecht van de internet-pleitbezorgers…. - Lees het hele verhaal op deze link. - De ad:tech blog :http://www.adtechblog.com/- Meer over ad: tech San Francisco: http://www.ad-tech.com/sf.asp LEES OOK: IAB België heeft jaarlijks rapport online reclamebestedingen klaarOp 4 mei eerstkomende organiseert het IAB een NetCafé waar de result Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address