Condé Nast volhardt en gaat voor de e-commerce

De business van tweedehands luxeproducten op het internet lijkt een winstgevende diversificatie voor de magazine-uitgever. Zijn inkomsten uit reclame hangen halfstok, en dus haalt hij 20 miljoen dollar op voor Vestiaire Collective.

post-image-3

Het target van de Amerikaanse groep: Vestiaire Collective, de site voor het kopen en verkopen van tweedehands luxeproducten. De uitgeversgroep is in zee gegaan met het Franse investeringsfonds Idinvest Partners, om een fondsenwerving van 20 miljoen dollar rond te krijgen voor deze website waarop tweedehands luxeproducten verkocht worden.

Na afloop van de operatie zal Condé Nast over een niet nader bekend minderheidsaandeel beschikken.
De site Vestiaire Collective werd in 2009 opgericht in Frankrijk, en is nu al meer dan een jaar aanwezig in Engeland. Wat omzetcijfer betreft, dat lag verleden jaar op 17 miljoen euro, waarbij dient opgemerkt dat de site elk jaar zijn inkomsten verdubbelt, zelfs verdrievoudigt.

Back to top button
Close
Close