Marketeers hebben onvoldoende voeling met de consument

Het Amerikaanse CMO Council (noot: CMO is kort voor Chief Marketing Officer) heeft een onderzoek verricht waaruit blijkt dat nogal wat marketeers onvoldoende voeling hebben met hun klanten.

post-image-3

CMO Council: marketeers hebben onvoldoende voeling met de consumentenZo blijken heel wat marketeers gebrekkige strategieën te hebben op het vlak van targeting, customer retention en customer acquisition En dit ondanks een duidelijke groei van het aantal klantgerichte acties en programma’s.

Een vaak voorkomend probleem blijkt te maken te hebben met IT en meer in het bijzonder met de complexiteit van het integreren van bestaande platformen, applicaties en databanken. Iedereen wil dan wel customer-centric zijn, in de praktijk een totaalbeeld op de klant krijgen en een geïntegreerde strategie uitwerken blijkt minder evident.

Ook de kleine menselijke kantjes binnen bedrijven gooien volgens CMO Council vaak roet in het eten.

Bovendien is het gros van de interacties met de klant aan de verkoopsploegen voorbehouden en bestaan er in veel marketingafdelingen weinig of geen formele systemen om de input van de klant te verwerven, laat staan een dialoog met de klant op te starten.

Klantgerichtheid blijkt eens te meer een droom te blijven voor velen.

http://www.cmocouncil.org/Press_Release/2006/pressrls042606.html

LEES OOK:

Belgische marketeers stappen af van massacommunicatie
De House Of Marketing verrichtte onlangs naar goede gewoonte zijn jaarlijkse marketingenquête.
Back to top button
Close
Close