Feiten over de blogosfeer

De blogosfeer. Dat is de naam waarmee de community van blogs, bloggers en bloglezers wordt omschreven. En die blogosfeer groeit enorm snel.

post-image-3

Volgens het recente rapport “State of the Blogosphere” van David Sifry verdubbelt ze zelfs om de zes maanden en is ze nu al zestig keer zo groot as drie jaar geleden. Elke seconde wordt er een nieuwe weblog op het web gezet.

Een andere studie, uitgevoerd door het Amerikaanse Blogads netwerk, heeft dan weer aangetoond dat er niet zoiets bestaat als de typische bloglezer. Er zijn op zijn vier minst vier groepen bloglezers vond de studie. En elk van die groepen heeft zijn eigen verschillende kenmerken.

De vier groepen worden verdeeld op basis van het type blogs dat ze lezen: de politieke blogs, de roddelblogs, de “mama” blogs en de muziekblogs. Elke groep heeft zijn eigen leesgewoonten en zijn eigen behoeften die variëren van informatiebehoeften tot humor. Lees de karakteristieken van elke groep via deze link.

LEES OOK:


Adverteren in online sociale netwerken
Hoe ver durf je als adverteerder gaan om je merk los te laten in een sociaal online netwerk waar de content geproduceerd wordt door de consument? Durf je je naam te koppelen aan een community waar iedereen kan posten wat hij wil? Of verkies je eerder een tussenweg waar een team webeditors de geposte content filtert of bepaalde andere controlemechanismen worden ingebouwd? Of niets van dat alles?
>>
Gevaarlijk blog-precedent bij Wal-Mart
De Amerikaanse supermarktketen Wal-Mart ligt al geruime tijd onder vuur. Vooral de personeelspraktijken die het bedrijf aan de dag legt, hebben het een negatief imago bezorgt bij de Amerikaanse consument.
>>
Back to top button
Close
Close