Microsoft gaat met Ad-ID werken voor zijn interactieve advertising

Acroniemen en afkortingen. U hebt er ongetwijfeld uw buik vol van. Maar deze loont misschien toch nog eens de moeite: Ad-ID. Waar gaat het om?

post-image-3

Ad-ID bestaat al jaren in de VS en wint steeds meer aanhangers. Het is een standaard die werd ontwikkeld door (en eigendom is van…) de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA) en de American Association of Advertising Agencies (AAAA).

Bedoeling van de standaard: het toekennen van een unieke, via het web gegenereerde identificatiecode aan elke vorm van reclame (inclusief een TV-spot, een internetformaat, een radiocampagne, een affichage-actie, you name it) om het hele reclameproces te stroomlijnen (van verdeling tot facturatie), de uitwisselbaarheid te bevorderen en de complexiteit te reduceren in een wereld waarin de media gefragmenteerder zijn dan ooit. En…op termijn (en houd deze evolutie vooral goed in de gaten!): het opvolgen en meten van de efficiëntie van reclame doorheen verschillende uitingen, media en formaten…

Welkom in het tijdperk van de meting en de ROI dus. En niet verwonderlijk dat een bedrijf als Microsoft de standaard voor zijn interactieve formaten gaat ondersteunen.

Persbericht en motivatie van de beslissing van Microsoft op https://www.ad-id.org/news/docs/AdIDMS.pdf

Back to top button
Close
Close