Home/Campaigns/Binnenkort op iTunes: reclame Binnenkort op iTunes: reclame Het Amerikaanse AdAge.com schrijft dat Apple aan de lancering werkt van een op advertentie-inkomsten gestoeld model voor zijn iTunes omgeving. 2006-04-25Comment Het gaat om grafische formaten en volgens AdAge zou dit wel eens de voorbode kunnen zijn van meer advertentieformules in druk bezochte en gebruikte Apple-omgevingen zoals ondermeer de iPod zelf. De advertenties zullen vooralsnog niet al te choquerend zijn voor de iTunes fanaten omdat ze naar verluidt in de linker-beneden hoek van de iTunes omgeving zullen verschijnen. Maar toch: het is en blijft een belangrijke culturele stap voor Apple. AdAge meent ook te weten dat Steve Jobs niet weigerachtig zou staan tegenover een concept van op advertenties gestoelde podcasts. iTunes is en blijft een belangrijke speler in het Podcast-gebeuren dor zijn ondersteuning voor het platform. http://www.adage.com/article.php?article_id=108772 LEES OOK: Legale filmdownloads maken hun debuutHet kon niet uitblijven: met in het achterhoofd de manier waarop iTunes in geen tijd de muziekindustrie wist op zijn kop te zetten, volgen nu ook de filmbedrijven langzaam maar zeker in het spoor van de voorlopers van de digitale downloads. iTunes: 1 miljard downloadsEind vorige week liet Apple weten dat zijn iTunes Music Store de kaap van de 1 miljard downloads heeft gerond. De iTunes uitdaging: Google en Amazon op het digitale muziekpadDat het succes van iTunes een doorn in het oog is van Bill Gates, is al langer bekend. Microsoft wil met zijn nog te lanceren Urge-platform (een samenwerking met MTV) door het koppelen van twee sterke brands graag een deel van de koek van dat andere sterke technologiemerk, Apple, inpikken. Maar Microsoft is (natuurlijk) niet de enige. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address