Home/Regies/Publicis en Omnicon smelten samen en worden wereldleider op het vlak van reclame Publicis en Omnicon smelten samen en worden wereldleider op het vlak van reclame De Franse groep Publicis, nummer drie in de wereld op het vlak van reclame, en zijn Amerikaanse rivaal Omnicom, de huidige nummer twee, gaan fusioneren om zo de nieuwe sectorleider te worden. Het nieuwe bedrijf heet Publicis Omnicom Group. 2013-07-30Comment Het nieuws wekte verbazing, zelfs binnen de sector: Publicis, de Franse reclamekampioen en zilveren medaille van de specialiteit en zijn Amerikaanse concurrent Omnicom gaan dus samensmelten en zo WPP van de troon stoten als nummer één van de sector. De ambitie van de twee jonggehuwden is om één reuzengroot bedrijf te vormen met gigantische middelen om hun macht te doen gelden bij de nieuwkomers van de digitale golf, Google, Facebook en anderen. De nieuwe groep zal vooral nummer één ter wereld worden op het vlak van aankopen van publicitaire ruimte (met 40% van de Noord-Amerikaanse televisiemarkt) in de traditionele of digitale media. De nieuwe groep zal een gecumuleerde omzet neerzetten van 17,7 miljard euro of 22,7 miljard dollar. De groep zal gezamenlijk worden geleid door John Wren, algemeen directeur van Omnicom, en Maurice Lévy, voorzitter van de raad van bestuur van Publicis, in de hoedanigheid van algemene codirecteuren. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address