Home/Studies/De digitale out-of-home reclameboodschap - een pluspunt voor adverteerders en merken? De digitale out-of-home reclameboodschap - een pluspunt voor adverteerders en merken? Een nieuw onderzoek, uitgevoerd door Clear Channel Outdoor, toont aan dat de unieke kenmerken van digitale out-of-home campagnes kansen creëren voor de adverteerder en een toegevoegde waarde brengen. 2013-07-24Comment In het kader van dit onderzoek, dat gericht was naar gebruikers die shoppingcenters en spoorwegstations bezoeken, werden meer dan duizend klanten en pendelaars ondervraagd in het station Brussel-Centraal en in vier Franse winkelcentra. Het onderzoek toont aan dat de klanten veel verwachten van de digitale out-of-home reclameboodschap, maar dat slechts weinig merken gebruik maken van de unieke kansen die deze digitale schermen bieden op vlak van creativiteit, doeltreffendheid en interactiviteit. Uit het onderzoek blijkt dat een grote meerderheid van de ondervraagden de digitale out-of-home publiciteit als modern (79%) beschouwen, vernieuwend (69%), aantrekkelijk (67%), amusant (63%), en origineler dan andere vormen van outdoor reclame (70%).Het onderzoek identificeert tevens vijf manieren waarmee men maximaal gebruik kan maken van het unieke potentieel van de digitale out-of-home (DOOH) reclame dankzij een creatieve digitale content. De meest efficiënte digitale reclameboodschappen:1. speelden in op de omgeving2. maakten gebruik van bewegende beelden3. pasten de creaties of de content aan de behoeften van de gebruikers aan4. brachten in real time informatie over en rechtstreekse boodschappen5. brachten een pakkende commerciële boodschap Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address