IAB finaliseert en publiceert rapport internetreclame in de VS in 2005

De Amerikaanse tak van het IAB heeft alle cijfertjes over de online bestedingen in de VS over 2005 gefinaliseerd en in een 18 pagina’s tellend rapport gegoten.

post-image-3
Vooraleer u het gaat downloaden, geven we nog snel een paar kerncijfers mee.

De totale omvang van de internetreclame sluit voor 2005 volgens het onderzoek, dat wordt verricht door PricewaterhouseCoopers, af op 12,5 miljard Amerikaanse dollars. Een groei met om en bij 30 % op jaarbasis.

Krachtlijnen: een stevige groei voor zowel Search, zoekertjes, Display Advertising (bannertjes) en Rich Media.

Search is evenwel de koploper met 41 % van alle bestedingen, Display ads zijn goed voor 21 % en de zoekertjes voor 17 %.

En nu maar downloaden via deze link (PDF).

LEES OOK:

Prijs online reclame stijgt door toenemende vraag
In een nieuwe editie van de studie die MediaPost elk kwartaal laat uitvoeren door Deutsche Bank, staat te lezen dat de online reclamebestedingen in de VS in het eerste kwartaal van dit jaar zijn toegenomen met 9,3 % tegenover een kwartaal eerder.
Reclame in blogs, RSS en podcasts: bijna 200 % groei in één jaar
Het Amerikaanse gespecialiseerde studiebureau PQ Media heft een onderzoek verricht naar de advertentiebudgetten die in de VS worden gespendeerd aan drie belangrijke uitingen van zogeheten user generated media: blogs, podcasts en RSS.
ZenithOptimedia: internet groeit wereldwijd sneller dan verwacht als snelst stijgende reclamemedium
Volgend jaar zal de internetreclame wereldwijd omzetmatig belangrijker zijn dan de outdoor. En in 2008 wordt online inzake reclamebestedingen even belangrijk als radio. Dat blijkt uit bijgewerkte cijfers van ZenithOptimedia.

Back to top button
Close
Close