Interview: Inge Geerdens van CVWarehouse

<a href="http://www.cvwarehouse.com/" target="_blank">CVWarehouse is een eRecruitment-oplossing die werkzoekenden en rekruterende bedrijven op een snelle, discrete en ‘draagbare’ met elkaar in contact wil brengen. Het bedrijf ontving recent 1 miljoen € aan risicokapitaal van Big Bang Ventures om een nieuw portaal te ontwikkelen en haar uitbreiding naar andere Europese landen te financieren. Ik kreeg de kans om voor een kort interview samen te zitten met de CEO van het bedrijf, Inge Geerdens.

post-image-3
Hoe zou u CVWarehouse aan de wereld voorstellen?

Ik zou zeggen dat CVWarehouse een online rekruteringsoplossing is die er duidelijk op gericht is kandidaten een goede gebruikerservaring te bezorgen, terwijl de grootste troef voor rekruteringsbedrijven de gecentraliseerde tool voor vacaturebeheer is. Het grootste voordeel dat CVWarehouse kandidaten biedt is dat alles snel en discreet gebeurt, alsook dat er een dienstverlening achter schuilt. Het belangrijkste voordeel voor rekruteringsbedrijven betreft de centralisatie van beheerstools op het vlak van jobaanbiedingen.”

Wat onderscheidt CVWarehouse van grote rekruteringsportalen zoals Monster, Stepstone en andere?

“In mijn ogen verstrekken die portalen een waardevolle dienstverlening aan mensen die actief op zoek zijn naar een eerste baan of een carrièreswitch, maar de grootste kwaliteit voor rekruteringsbedrijven komt meestal van ‘high potentials’ die niet persé op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar er eerder toevallig op uitkomen. Vaak plaatsen bedrijven vacatures op hun websites, maar ze bieden de middelen niet om er ter plaatse, on line, op te reageren. CVWarehouse stelt zich tot doel tools ter beschikking te stellen die het kandidaten makkelijker maken om snel en discreet op de bal te spelen, wat zich vertaalt in een hogere respons en een betere kwaliteit van de kandidaten.”

Welke zijn in uw ogen de grootste bedreigingen voor uw business model?

Wij hebben geen directe concurrenten op dit gebied, al meen ik dat we er best een paar zouden kunnen gebruiken. Social business netwerken zoals LinkedIn en Xing komen nog het dichtst in onze buurt, maar het grootste nadeel van het rekruteren via sociale netwerken ligt in het feit dat het initiatief nog altijd moet uitgaan van iemand die er niet persé iets bij te winnen heeft.”“Ik verwijs ook graag naar initiatieven zoals Xpertize, Zubka en H3, die focussen op het beloningselement om wervingscampagnes binnen netwerken te stuwen. Naar mijn mening ontbeert hun business model het dienstverleningsaspect, het feit dat echte mensen aan het roer staan die er gebrand op zijn kandidaten en rekruteerders te matchen. Wij zijn eigenlijk een spin-off van mijn vorig bedrijf, Executive Research, een succesvol rekruteringsbureau dat mij over deze sector heel veel geleerd heeft. Deze ervaring geeft CVWarehouse een tastbaar competitief voordeel.”

Dus, fundamenteel, kwaliteit vóór kwantiteit?

“Denk er eens over na: zelfs als de diensten die ik vernoemd heb enige rekruteringswaarde hebben, maak jij werkelijk gebruik van dat soort diensten door te reageren op vacatures die binnenlopen of ze door te sturen? Ik denk dat er gewoon te veel clutter is, zoals bij de alerts die grote rekruteringsportalen uitsturen en die je profiel zogezegd met een interessante jobaanbieding doen samenvallen. Hoe vaak blijkt dat te kloppen?”“CVWarehouse werkt vanuit een andere benadering: wij richten onze aandacht op de kandidaten en engageren ons in het vinden van de juiste werkgever. Daarom zeg ik altijd dat onze oplossing SaaS is, maar ik vertaal dat als ‘Software AND A Service’, niet als ‘Software AS A service’.”
Back to top button
Close
Close