Home/E-commerce/Showrooming, een pest voor de winkeliers, verspreid zich via internet. Showrooming, een pest voor de winkeliers, verspreid zich via internet. 79% van de non-food winkeliers zegt reeds in aanraking zijn geweest met klanten die zich komen informeren in de winkel en vervolgens het product online aankopen. Dit is showrooming. 2013-06-24Comment Deze studie werd uitgevoerd door het NSZ (Neutraal Syndicaat van de Zelfstandigen) bij 459 zelfstandige winkeliers. Volgens Eurostat heeft 33% van de belgen reeds één of meerdere producten online gekocht in 2012. Het verbaast het NSZ dan ook niet dat 79% van de non-food winkeliers (multi-media, electro, mode, computer, fotografie, sport, design & meubel, reisagent, parfumerie, …) reeds geconfronteerd zijn met dit fenomeen. 7% van de winkeliers komt het regelmatig tegen per dag, 15% één keer per dag en 27% meerdere malen per week. Van alle winkeliers, zijn het de multimedia en elektrozaken die het meest met showrooming worden geconfronteerd. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address