Home/Mobile marketing/Roularta gaat voor "mobiel parkeren" en zal de sector grondig hervormen! Roularta gaat voor "mobiel parkeren" en zal de sector grondig hervormen! Het zal vanaf september gemakkelijker worden om in heel wat Belgische straten te parkeren, en dat dankzij Yellowbrick, een vernieuwende applicatie voor smartphones. Een project van Roularta Media Group en het Nederlandse bedrijf Brick Parking. 2013-05-30Comment De mobiele applicatie van Yellowbrick, gebracht door Roularta Media Group en het Nederlandse bedrijf Brick Parking, heeft grote ambities: het parkeren vereenvoudigen en goedkoper maken in tal van Belgische straten.Concreet zal het, wanneer u uw wagen geparkeerd hebt, volstaan om via de mobiele applicatie het nummer van de parkeerautomaat in te vullen. Met een simpele klik op "starten" zal u, vanaf september dit jaar, de parkeertijd starten. Bent u terug aan de wagen, dan moet u de sessie stopzetten, en gewoon de factuur afwachten. Met andere woorden: geen zorgen meer om kleingeld voor de parkeerautomaat! En ook geen zorgen meer om forfaitaire bijdragen, vermits er tarieven toegepast worden prorata van de reële parkeertijd.De Yellowbrick app kan gratis gedownload worden voor iOS en Android. Een eenmalige registratie via internet is echter wel vereist om de nieuwe dienst te kunnen gebruiken.Pablo Rauwers, afgevaardigd bestuurder van Yellowbick Belgium, wijst er trouwens op dat "er ook een globale abonnementsformule aangeboden wordt aan bedrijven en particulieren voor wie gemiddeld meer dan twee keer per week parkeert".Het Yellowbrick project kan genieten van de ervaring die het Nederlandse bedrijf Brick Parking al opgedaan heeft; het biedt deze parkeermethode namelijk al sinds 2006 aan in meer dan 86 steden en gemeenten in Nederland.www.yellowbrick.be Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address