Home/Campaigns/DART Adapt nu ook in Europa DART Adapt nu ook in Europa DoubleClick, wereldwijd een van de meest gebruikte leveranciers van digitale reclame-oplossingen voor regies en uitgevers, startte gisteren met de Europese uitrol van zijn DART Adapt for Publishers. 2007-03-07Comment Dat is een gesofisticeerd stukje software dat op basis van allerhande algoritmes, modellen en andere snufjes de efficiëntie van de online campagnes op een website verbetert. En dit zowel voor de uitgevers (inkomsten…) zelf als voor de adverteerders (ROI…). DART Adapt doet dat ondermeer door segment-gebaseerde optimalisatie (advertenties worden getoond aan bezoekerssegmenten waar ze het best werken) en optimalisatie in functie van de campagnes die het meest opbrengen, ongeacht hun herkomst en prijzenmodel (CPM, CPC etc…). DART Adapt werd in april vorig jaar in de VS gelanceerd en werd sindsdien volgens DoubleClick gebruikt voor een 1000-tal campagnes. Nu volgt dus ook de Europese lancering hoewel dat niet helemaal correct is want bijvoorbeeld AdLINK werkt al een tijdje met de oplossing. Meer over de oplossing: http://www.doubleclick.com/us/products/dart_adapt/ Lees ook: Behavioural targeting bij AdLINK Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address