Aegis Media koopt NewWorld

De groep Aegis Media Belgium bevestigt de aankoop van het Mechelse bedrijf NewWorld, gespecialiseerd in de activering van merken en evenementen. Met deze aankoop kan de mediagroep zijn “Live”-activiteiten uitbreiden.

post-image-3
Aegis Media Belgium, Belgisch filiaal van de groep Dentsu Aegis Network, heeft zonet zijn portefeuille van activiteiten uitgebreid (online en offline mediaregie, social marketingbureau, SEM-bureau, enz.) via de overname van het bedrijf NewWorld, gespecialiseerd in Experiential marketing, Live Communication en Field Marketing.
De integratie van NewWorld in de groep Aegis Media Belgium maakt deel uit van een logica om verschillende media samen te brengen, met de bedoeling om adverteerders meer geïntegreerde diensten te bieden naar de verschillende “touchpoints” die beheerd worden door de verschillende entiteiten van de groep (Carat, Vizeum, Postercope, Isobar et iProspect).
Deze aankoop speelt ook in op de ambitie van de groep Dentsu Aegis Network om een grote speler te worden in de activering van merken, via het nieuwe netwerk psLive in Europa, belast met het vertalen en verbreden van de digitale activeringstrategieën op het terrein.
Concreet wordt de groep NewWorld geïntegreerd in de groep Aegis Media Belgium, maar behoudt ze haar huidige structuur onder de supervisie van haar oprichter en manager Wim Voss.
"Deze aankoop is een geweldige complementariteit tussen onze twee groepen,” zei Anne Bataille, CEO van Aegis Media Belgium. Zeker omdat "de synergie met NewWorld ons de mogelijkheid zal bieden om nog meer innoverende oplossingen voor te stellen voor hun merken, aangepast aan de huidige volatiliteit van hun consumenten en aan hun zoektocht naar het echte, naar een belevenis, een ervaring.”
Back to top button
Close
Close