Home/Online media/‘s Werelds Meest Waardevolle Publiek voor digitale marketeers ondekt door Turn ‘s Werelds Meest Waardevolle Publiek voor digitale marketeers ondekt door Turn De top 2% van digitale consumenten ziet 24 keer meer advertenties. Adverteerders besteden 85% meer om deze groep te bereiken. 2013-04-30Comment Prominente adverteerders besteden gemiddeld 85% meer aan display, mobile, social en video advertising om zo de meest elitaire groep consumenten te bereiken – de top 2% van het globale online publiek – volgens het nieuwe Digital Audience Report van het cloud marketing platform, Turn (www.turn.com). Dit ‘Meest Waardevolle Publiek’ is zo in trek bij marketeers dat zij 24 keer meer advertenties te zien krijgen dan de gemiddelde digitale consument. Het premium publiek bindt zich sneller met merken door middel van verschillende kanalen als Facebook en online video advertenties. Het rapport (beschikbaar via www.turn.com/digitalaudiencereport) belicht vele onschatbare inzichten voor marketeers die relevante publieken willen bereiken door kost effectieve digitale advertentie strategieën. Het is gebaseerd op een analyse van data afkomstig van het Turn platform. Dit platform neemt elke dag meer dan 50 miljard advertentie beslissingen, analyseert meer dan 1.5 triljoen anonieme consumenten karakteristieken en biedt directe toegang tot miljarden digitale advertentie impressies. Dit resulteert in de ongeëvenaarde mogelijkheid als het aankomt op het bieden van game-changing inzichten. Volgens het Digital Audience Report heeft het ‘Meest waardevolle publiek’ een aantal karakteristieken gemeen: - Ze hebben een inkomen boven de $76.900 per jaar - Hebben de leeftijd tussen de 21-34 - Zijn business professionals of studenten - Wonen in een stad en houden van buitenlandse reizen - Houden van koopjes maar ook van shoppen bij luxere merken - Hebben een diverse media smaak. Ze luisteren de publieke omroep maar kijken ook naar televisie shows zoals Family Guy en lezen Elle/GQ. “Het zal niet schokkend zijn dat een premium groep van consumenten meer te besteden heeft en daardoor aantrekkelijker is voor marketeers,” stelt Pierre Naggar, EU Managing Director, Turn. “Het raamwerk waarmee wij in de wereld van deze digitale elite kijken en waarmee we kunnen bepalen waarom ze zo waardevol zijn is ongeloofelijk. Slimme marketeers die de kracht van het Turn platform, de massale schaal en diepe data inzichten omarmen kunnen dit publiek bereiken.” Het rapport belicht ook andere belangrijke data voor marketers in de VS, EU en Azie, zoals eCPM trends van de verschillende kanalen en regio’s - cruciale inzichten die de mogelijkheden laten zien voor het bereiken van publieken met precieze effecientie. Het Turn Digital Audience Report van de periode januari tot maart 2013 bevat tevens de volgende bevindingen: 85% van de digitale elite is woonachtig in de VS. Tien procent is woonachtig in Europa, een snel groeiende regio. De verwachting leeft dat Azie en Zuid Amerika zullen groeien vanwege het feit dat wereldwijde merken willen beginnen met data driven marketing en RTB in deze nieuwe regio’s. Mobile advertentie impressies blijven goedkoop door de zorg met betrekking tot een betrouwbaar ecosystem en standaarden voor anonieme data targeting. Het gemiddelde globale eCPM voor mobiele advertenties daalde van $1.31 naar $.72, dat is een daling van 45%. Social advertising blijkt kost effectief en begint immens populair te worden. Alleen al het Turn Platform heeft het volume zien groeien van een biljoen impressies per maand. Het gemiddelde eCPM voor social advertising daalde met 20% van $.30 naar $.24 tussen januari en maart. Display en video advertenties blijven dominante markten met een hoge interesse van adverterdeers die goed betalen voor het effectief bereiken van klanten door middel van bekende, big-canvas formaten. Display eCPM steeg met 15.2% van $.92 naar $1.06. Wereldwijde video eCPM steeg van $9.41 in januari naar $9.99 in Maart – dat is een stijging van 6.16%. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address