Home/Community marketing/De mening van de internaut is onmisbaar geworden voor de reissector! De mening van de internaut is onmisbaar geworden voor de reissector! 90% van de internauten die reissites bezoeken, erkent dat sociale aanbevelingen een grote invloed hebben op zijn beslissing om te reserveren, zo blijkt uit een peiling uitgevoerd door TripAdvisor. 2013-04-05Comment Volgens een internationaal onderzoek uitgevoerd door Edelman Berland voor rekening van TripAdvisor, een site gespecialiseerd in reisadvies, bestaat er geen twijfel over dat de adviezen van de internauten de economische motor geworden zijn van de reissector.Want amper 9% van de reizigers verklaart dat hij zijn laatste verblijf gereserveerd heeft bij een traditioneel reisbureau. De grote meerderheid van de reizigers (91%) kiest voortaan de online platformen als voornaamste bron voor informatie voor zijn reis en ook de boeking ervan.Het onderzoek leert ons bovendien dat 44% van de reizigers zijn logies exclusief op basis van de mening van de internauten baseert.Nog volgens de peiling zijn het de Europeanen die het meest de websites voor toeristisch evaluaties raadplegen.Het onderzoek, uitgevoerd bij 35.000 respondenten in 26 landen uit de hele wereld, toont tot slot aan dat buiten de mening van andere reizigers er nog twee andere belangrijke criteria zijn die de keuze bepalen van de reizigers: de prijs, en de geografische situatie. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address