Prijs online reclame stijgt door toenemende vraag

In een nieuwe editie van de studie die MediaPost elk kwartaal laat uitvoeren door Deutsche Bank, staat te lezen dat de online reclamebestedingen in de VS in het eerste kwartaal van dit jaar zijn toegenomen met 9,3 % tegenover een kwartaal eerder.

post-image-3
Ook de prijzen voor online formaten zitten logischerwijs in de lift: zowel search advertising (keyword buying) als de CPM (Kost per duizend impressies) van display advertising is duurder geworden.

Bij search gaat het om een stijging met gemiddeld 3,1 % , voor run of network campagnes 2,7 % en voor de zogeheten ‘premium inventory’ 3,8 %.

Lees meer over de studie op deze link.

LEES OOK:
Reclame in blogs, RSS en podcasts: bijna 200 % groei in één jaar
ZenithOptimedia: internet groeit wereldwijd sneller dan verwacht als snelst stijgende reclamemedium
Piper Jaffray: waarom (Amerikaanse) bedrijven sinds enkele maanden hun websitebudgetten optrekken
Britse online bestedingen naderen de kaap van 2 miljard pond
Marketingbudgetten van IT vendors in de lift

Back to top button
Close
Close