Home/Mobile marketing/Facebook versterkt zijn aanwezigheid op de mobiele markt met "Home" Facebook versterkt zijn aanwezigheid op de mobiele markt met "Home" Facebook heeft gisterenavond dus geen Facebook Phone voorgesteld maar wel een nieuwe software, “Home”, bestemd om zijn aanwezigheid op de mobiele telefoniemarkt met het Android-systeem van Google te versterken, ten koste van de services van de search engine op internet. 2013-04-05Comment Met de nieuwe software zullen de gebruikers van smartphones rechtstreeks toegang krijgen tot de newsfeed van hun vrienden of hun berichten rechtstreeks op het scherm van bepaalde toestellen kunnen lezen, luidde de uitleg van Mark Zuckerberg, algemeen directeur van Facebook. Met "Home" wil Facebook de concurrentie met Google op mobiel internet opdrijven en een deel van de bijbehorende reclame-inkomsten binnenhalen, omdat zijn aanwezigheid op dit marktsegment cruciaal is. Eind 2012 gebruikten ongeveer 70% van de Facebook-leden hun smartphones en tablets om in te loggen op het grootste sociale netwerk. 157 miljoen van zijn miljard leden logden uitsluitend in via een mobiel toestel. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address