Home/Mobile marketing/Yahoo telt miljoenen neer voor de app van een zeventienjarige Yahoo telt miljoenen neer voor de app van een zeventienjarige De app werd gelanceerd toen hij nog maar 15 jaar oud was. Nick D’Aloisio kreeg eerst een job aangeboden bij Yahoo en bereidt zich nu voor om een van de jongste multimiljonairs ter wereld te worden. Zijn app zorgt ervoor dat je tientallen artikelen over één onderwerp kunt samenvatten in één enkele tekst. 2013-03-26Comment Yahoo kondigde de overname aan van de start-up Summly. Met de technologie die deze gebruikt om nieuws te verzamelen, wil de internetgroep zijn aanbod in mobiele apps versterken. Yahoo nam hiervoor de laatste tijd diverse kleine bedrijven over. De applicatie Summly werd twee jaar geleden ontwikkeld door de jonge zeventienjarige Brit Nick D’Aloisio. Hij zorgt voor een snelle samenvatting van nieuws per thema voor smartphones. Het bedrijf werkt nauw samen met News Corp en heeft als investeerders de acteurs Ashton Kutcher en Yoko Ono. Het bedrag van de transactie werd niet gepreciseerd maar de gespecialiseerde blog AllThingsD, die anonieme bronnen citeert, heeft het over 30 miljoen dollar. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address