Deliverability: e-mail marketers ontberen juiste kennis om hun mails er door te krijgen

Deliverability is een hot issue in e-mail marketing land. Deliverability, vrij vertaald zoveel als leverbaarheid, slaat op de moeilijkheden die e-mail marketeers ervaren om hun op permissie gebaseerde e-mails tot bij de bestemmeling te krijgen.

post-image-3
Deliverability is al sinds jaar en dag een belangrijk hoofdbreken voor e-mail marketeers. En het blijft dat ook, zo blijkt uit een studie van het Amerikaanse EmailLabs.

Deliverability staat volgens die studie hoog in de top van belangrijkste e-mail marketing prioriteiten. 82 % van de bevraagde marketeers ziet het in elk geval als een uitdaging en om en bij de helft verwijst naar de filterpraktijken van ISP’s en bedrijven als belangrijkste vraagstuk op het vlak van deliverability.

Opvallend is dat om en bij een kwart van de respondenten van zichzelf zegt de nodige kennis en hulpmiddelen te ontberen om het deliverability-probleem aan te kunnen pakken.

Een groot deel van de respondenten blijkt ook het probleem verkeerd in te schatten. Zo denkt 54 % van de respondenten – terecht - de deliverability van zijn e-mail acties te kunnen verbeteren door ingrepen uit te voeren op het niveau van zijn permissiestrategie, de content van zijn e-mail, de code van zijn e-mail en zo meer.

Maar, zo waarschuwt EmailLabs, dat is niet genoeg: de ISP’s hebben naast hun filterstrategieën ook strategieën om vermoedelijke spammail te detecteren op basis van moeilijker te beheren parameters. De content van je e-mail kan wel een invloed hebben op het feit of je al dan niet gefilterd wordt, maar er zijn andere aspecten die er voor zorgen dat je geblokkeerd wordt, zoals een hoog aantal klachten over je e-mail of een groot aantal bounces (e-mails die afketsen, bijvoorbeeld omdat het adres van de bestemmeling niet meer bestaat).

Lees alle cijfers en conclusies op deze link.

LEES OOK:
Spamfilters blijven e-mail marketeers zorgen baren
Seminarie: beter omgaan met inkomende e-mails
Daar is de beste e-mail marketing dag weer
E-mail marketing: hoe kleiner de lijst, hoe groter de impact

Back to top button
Close
Close